Waldemar Sęczyk, Marzec’68 w publicystyce PRL. Studium z dziejów propagandy
Opis
Publikacja ta wpisuje się w szereg kilku nowych prac rozstrzygających wątpliwości na temat „wydarzeń marcowych”, które wciąż pozostają jednym z najbardziej kontrowersyjnych i wywołującym skrajne emocje okresem. Ukazuje ona obraz tych wydarzeń w prasie zarówno ogólnopolskiej, jak i regionalnej – przedstawia nie tylko przebieg kampanii prasowej, ale także jej konsekwencje aż do końca 1989 roku. Autor przedstawia różne formy przekazu wydarzeń, jakimi posługiwała się prasa, w 1968 r., gdy je relacjonowała na żywo, jak i wówczas, gdy po latach przekazywała informacje na ich temat. Obfite materiały źródłowe w postaci artykułów prasowych zostały zanalizowane pod kątem stosowanych wówczas instrumentów i schematów przekazu informacji, za pomocą których próbowano manipulować świadomością społeczną
Informacje o produkcie
Autor | Waldemar Sęczyk |
Rok wydania | 2009 |
Liczba stron | 340 |
Format | B5 |